השר אבידר הודיע על התפטרותו מהממשלה: "בנט לא מחויב לרוטציה"

איתי גדסי 1 Comment on השר אבידר הודיע על התפטרותו מהממשלה: "בנט לא מחויב לרוטציה"

השר ללא תיק התפטר ופתח במתקפה על הממשלה והעומד בראשה: "ממשלת השינוי הטילה סגר חמישי מבלי לומר את המילה סגר. אדאג שהממשלה תעמוד בהבטחות שלה לציבור שהביא אותה לשלטון. בנט עשה אקזיט והפך לרה"מ. הוא לא מתכוון לקיים את הרוטציה"

צילום: נועם ריבקין פנטום, פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

וידאו: ערוץ הכנסת

דרמה פוליטית: השר ללא תיק אלי אבידר הודיע לפני זמן קצר על התפטרותו מהממשלה וחזרתו לכנסת ברקע חילוקי דעות קשים עם הממשלה. בהצהרה שמסר לכלי התקשורת במשכן הכנסת תקף אבידר בחריפות את הממשלה והקואליציה בה הוא חבר ואת העומדים בראשה.

"לפני מס' דקות הגשתי את מכתב ההתפטרות מהממשלה", פתח אבידר. "אמרתי אחרי המינוי שאמשיך בתפקידי כל עוד יהיה תוכן – וכעת אני מקיים את הבטחתי.

איום נוסף על יציבות הקואליציה: השר אבידר צפוי להתפטר

"כל מדינה שמכבדת את עצמה מתכננת 30-40 שנים קדימה. ההתפטרות הזו מגיעה לפחות 3 חודשים מאוחר מדי. מאז שהמינוי לשר המודיעין הפך ללא רלוונטי, התבקשתי להישאר, הציעו לי לבנות משרד, תפקידים יוקרתיים וסרבתי מיד. לא באתי לפוליטיקה לתפקידים יוקרתיים", הוסיף אבידר.

"ההתפטרות שלי לא מפתיעה אף אחד. מדיניות הממשלה בחודשים האחרונים הפכה את ההישארות שלי בממשלה לבלתי נסבלת. המתנתי כדי לא לזעזע.

לדבריו "במצב הכלכלי הקשה שמתקיים כאן אחרי שנתיים של קורונה, זה חייב לבוא בממשלה. לא שכרתי ראש מטה ולא 3 יועצים נוספים, לא הסכמתי לעלות את הלשכה לקומת הממשלה. עשיתי את המקסימום בממשלה הנוכחית וכעת אעשה בכנסת.

"אדאג שהממשלה תעמוד בהבטחות לציבור. אני גאה שבמהלך חברותי בממשלה, הייתה לי הזכות לעצור את הכנסת השב"כ לטלפונים ואת המהלך לאשר זאת בחקיקה בכנסת. גאה שתרמתי לאישור ועדת חקירה לנושא הצוללות. גאה שלא הסכמתי שממשלת השינוי לא תכריח אזרחים לענוד צמידים בכניסה לקניונים.

אבידר המשיך "חשבתי שבשלב הזה נבטל את החיסיון על הדיונים בקורונה ל-30 שנה ונעמוד בהבטחה הגדולה ביותר – נחוקק את חוקי הנאשם. לצערי אני לא שם. כל יום שעובר וחוקי הנאשם לא עוברים – בגלל הגורמים בממשלה שרוצים להשאיר את נתניהו רלוונטי.

השר המתפטר תקף בחריפות את ראש הממשלה: "בנט גרר את הצוללות במשך חודשים וצפצף על האולטימטום של לפיד. עשה אקזיט והפך לראש ממשלה. שקד הייתה השרה היחידה שהתנגדה, זה מסביר מי מכתיב לבנט את המדיניות.

"מסיבת העיתונאים ההיסטרית של בנט בצל האומיקרון הרסה בין לילה עסקים שרק התחילו להתאושש. הממשלה הטילה על הציבור 4 סגרים הרסניים וסגר 5 מבלי לומר את המילה סגר. מי שנתן יד למילה של בנט בהגבלות – כולם שותפים לקריסה הכלכלית שחווה הציבור הישראלי. כולם שותפים לשבר העצום של העצמאים במדינת ישראל.

"ניסיתי להשפיע בפנים על המדיניות. נפגשתי עם בנט פעמיים, הזכרתי לו שזו ממשלה היסטורית, ממשלת שינוי – ולא המשך לממשלת נתניהו. הפצרתי בו להפסיק את השיסוי ולהביא תקווה. אמרתי לו שאם נתניהו היה משתמש ב-10% מהמילים שהוא מרשה להשתמש – היינו מעלים 150 מפגינים לבלפור ולא יורדים עד שנתניהו יתפטר.

"את ישיבת העבודה ה-3 לאחר פיצוץ ישיבת הממשלה על הכנסת השב"כ לטלפונים – ביטלתי ביוזמתי. לא היה טעם. האיש הזה גדל על ברכי נתניהו ומנסה לחקות אותו בכל מהלך", הוסיף אבידר.

"המחנה השמרני עובד כל השנה, לאורך כל הזמן שבין מערכות הבחירות. זה נכון גם לגבי החלק השמרני בקואליציה שכל הזמן מקדם סדר יום לאל מנוחה, וחלק ממנו חותר להפלת הממשלה. המחנה הדמוקרטי לעומתו, יום אחרי הבחירות הולך לישון. מתחזק אנרגיה של נמנום. צילומי סלפי 'באנו לעבוד', סרטונים מגניבים ברשת. ככה לא מנצחים".

"אני חוזר לכנסת להשפיע משם, הולך לעשות הכול. יחד עם זאת, שרידות הממשלה היא לא ערך שעומד בפני עצמו. מבין את החשש מהאלטרנטיבה, אבל אנחנו לא יכולים להתנהל גרוע יותר ממשלת החושך. אפעל למען משקי הבית הקורסים, העצמאים, לחיזוק הדמוקרטיה. אוודא שנהיה מוסריים ואנושיים יותר ממשלת החושך שהקמנו.

"מבין את האכזבה מהפער בין אנרגיית השינוי לאנרגיית הנמנום במפלגות שזכו להצבעה. עלינו לקבל ערכים ליברליים ומוסריים באותו אופן שנהגנו במחאה. לקדם סדר יום דמוקרטי באנרגיה שמרנית. אני רוצה להזכיר שייאוש זו לא תוכנית עבודה, תרימו ראש. יצאנו באמצע שנת 2020 למסע לתיקון החברה הישראלית. הצלחנו בשלבים הראשונים נגד כל התחזיות. השינוי האמיתי בדרך".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    זה מאוד מעניין, ממה כבר יש לו להתפטר?, הרי הוא ממילא בלי תיק…